lauantai 23. maaliskuuta 2013

Mikä on sinun suosikkilankaasi?

Olen jo pitempään haaveillut visiitistä Lankamaailmaan (jossa en ole ennen vieraillut), mutta välimatka ja mukana kulkevat kolme lasta ovat hieman viivästyttäneet suunnitelmia. Ei sillä, etteikö lastenkin kanssa voisi mennä lankakauppaan, mutta haluan mieluummin säästää visiittiä siihen, että saan tehdä sen hartaasti ja rauhassa. Ja eilen sitten viimein kuljinkin Lankamaailman ovista (vain yksi lapsi mukanani).

Ja mikä pettymys. En tiedä oliko vika minussa, mutta kovin montaa mieluista lankaa en kaupasta löytänyt. Useimmilla hyllyillä minua melkeinpä puistatti ja villalangat tuntuivat käsissä niin kamalilta että selässä kulki vilunväreitä. Vähän sama tunne kuin silloin kun hampaita vihloo tai joku ääni kirskahtaa tai vingahtaa pahasti. Auts.

Ja koska olin ajatuksissani miettinyt, että kaupassa vierailu toisi minulle uusia mielenkiintoisia lankatuttavuuksia, niin ajattelinkin nyt sitten kysyä teiltä suosikkilankoja. Siis, voisitko paljastaa mikä tai mitkä ovat sinun suosikkilankojasi (ja miksi)?

Tässä vielä minun kätköjäni.




 






PS: Ostin minä sieltä Lankamaailmasta kirjontalankoja ja hyvää palveluakin sain.

What is your favorite yarn and why?

4 kommenttia:

  1. Mulla ei ole varsinaista lempilankaa. Mutta Lankamaailmasta olen ostanut tosi ihanaa alpakkalankaa, jonka nimeä en muista, mutta jota oli erinomaisen sujuva neuloa. Lisäksi sieltä saa Mark & Kattensin mohairia, joka on kaikista mohairlangoista minulle mieluisin. Langan nimittäin pitää olla ohutta - mutta ei liian ohutta, pörröisyyden pitää olla tasaista - M&K:ssa nämä ominaisuudet yhdistyvät. Mohairista nimittäin teen välitöinä pitsihartiahuiveja, joissa ei tarvitse ajatella ja joiden pitää sujua samalla kun lukee tai katsoo televisiota: siis suoraa pitsineuletta niin kauan kuin lankaa riittää :) M&K on myös hyvin lämmintä, joten jos tekee huivista tarpeeksi ison, siitä tulee hyvä torkkupeitto myös. Olen näitä huiveja ja peittoja tehnyt parikymmentä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marks & Kattens onkin merkki jota en ole itse koskaan vielä kokeillut, täytyy laittaa tuo Mohair korvan taakse!

      Itse olen vähän tykästynyt tuohon Dropsin Alpacaan (ja Baby Alpaca Silkiin), voisi varmasti kokeilla jotain muutakin välillä :) Ja nyt muuten muistin että kyllähän minä sivelin siellä Lankamaailmassa Hjertegarnin Alpaca Silk -lankaa, sitä oisin voinut vaikka ostaakin!

      Poista
  2. Lempilankani taitaa tällä hetkellä olla Dropsin Nepal.

    Suosittelen ensi kerralla visiittiä Menitaan (keskustassa Korkeavuorenkadulla tai Espoon Soukassa Outlet), siellä on tosi hyvät valikoimat, kuulemma paremmat kuin Lankamaailmassa. En ole koskaan Lankamaailmassa käynyt, joten vertailua en voi tehdä, mutta tosi monesta suusta olen kuullut Menitan "paremmuuden". Mun lähikauppa on tuo Outlet ja pitää ihan hillitä reissuja sinne, että talous pysyy jotekuten tasapainossa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minullakin on sitä Nepalia puikoilla ollut (mm. täällä tarinaa http://rakkaudellatehty.blogspot.fi/2012/12/viela-pikainen-kurkistus-pukinkonttiin.html ) ja ihan mukavasti puikoilla kulkeekin mutta ehkä minun makuuni hieman paksua (lue: kuumaa). Mutta hinta-laatu-suhteeltaan ehdottomasti hyvä lanka!

      Minä käyn ostoksilla yleensä Oulun suunnalla ja siellä olenkin Menitassa käynyt, tykkäsinkin valikoimasta. Helsingin suunnalla haluaisin seuraavaksi piipahtaa Villavyyhdissä, valikoima vaikuttaa ihanalta. Varmaan tuo Outlet voisi sitten olla toinen kohde :)

      Poista