perjantai 21. maaliskuuta 2014

Minun värini

Sain jo jonkin aikaa sitten Lauralta Sateenkaaria ja serpentiiniä -blogista haasteen. Tässä kohtaa heti anteeksi kaikille, joiden haasteisiin en ole muistanut vastata. Tähänkin mun piti vastata heti ja kuvatkin on olleet jo otettuina, mutta se vaan sitten jäi...

Niin se haaste! Minun värini.

Tartuin tähän haasteeseen ehdottomasti meidän kodin näkökulmasta. Pukeutuminen on (minulla) esimerkiksi ihan eri asia (vai onko sittenkään?). Mietin ja mietin, että mitäs värejä täällä meillä nyt sitten onkaan. Tajusin, etten kyllä millään pysty valitsemaan vain yhtä. Meinasin jo kirjoittaa keltaisesta ja vihreästä, joita molempia olen inhonnut ja kuvitellut ettei ne koskaan tule ainakaan mun sisustukseen, mutta joita nyt sitten on sellaisina lempeinä ja ja pieninä pisaroina pitkin pirttiä (ja vähän muuallakin). Ei mulla oikein muitakaan sisustusvärejä ole.

Mutta sitten tajusin. Eihän mulla tosiaan ole sisustusvärejä. Ei siis ole oranssia, tai keltaista tai sinistä tai jotain sellaista oikeaa väriä. Tiiättehän te, jos vaikka väriympyrää kattoo. Mutta ne meidän värit. Ne on tässä.

This is a challenge from Laura (visit her blog from here KLIK). These are my colours. 











Vaikeinta lienee määritellä näitä. Luonnon värejä? Puun eri sävyjä? Ei niitä minusta voi kaikkia ruskeiksi sanoa. Hiekkaa! Ja kelopuu nyt ei ainakaan ole ruskea, joko se on harmaa? Siis sitten harmaata ja (luonnon)valkoista. Valkoisen sävyjä on kymmeniä, jos ei satoja - jos ette tienneet. Rauhoittavia värejä. Viimeiseen kuvaan piti vielä ottaa mukaan ripaus sitä keltaista ja vihreääkin.

Haluaisin haastaa tähän mukaan ainakin Pieni Lintu, Keski. ja harmaata arkea. Kaikki muutkin ovat kyllä mielestäni vallan tervetulleita esittelemään oman värinsä.

PS: Kuvia ei ole stailattu. Näin meillä ollaan. Ja mietin muuten vielä lopuksi että mulle oikeastaan värejä tärkeämpiä taitaa olla sävyt. Tiiättekö mitä tarkoitan?

PPS: Muistakaa osallistua arvontaan!

8 kommenttia:

  1. Mielenkiintoinen haaste ja postaus! :) Kiitos, kun haastoit minut mukaan! Mulla on vielä edellinenkin tekemättä, mutta lupaan tarttua molempiin! :)

    Ihanaa viikonloppua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tää oli tosi kiva tehdä :)

      Ja kaikki ajallaan, myös haasteet ;) Eihän se niin justiin ole.

      Mukavaa viikonloppua myös sulle <3

      Poista
  2. Hihii :) Tää on niin tätä näiden haasteiden kanssa. Vaikka ois kuinka kivakin, niin joskus ei vaan irtoa. Mulla on tällä hetkellä kahdeksan, mihin ei ole saanut vielä tartuttua :O

    Niiiiin kauniita luonnonvärejä teillä. Rauhallisen ja lämpimän näköistä. Erityisesti miellytti etenkin noi taulut. Tykkään! Näinkö oikein, että tuossa on sanomalehden sivu kehyksissä. Mikä sen tarina on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kahdeksan, huh! :D

      Kehyksissä on tosiaan sanomalehti, tai itse asiassa kaksi kokonaista sellaista. Meillä on loppujen lopuksi sen verran vähän seinätilaa että laitettiin molemmat talteen kehyksiin, toinen siis siellä takana piilossa. Se mitä näkyy on Liitto-lehden etusivu vuodelta 1920, talon entiselle isännälle tullut. Uutiset on mielenkiintoisia, kerrotaan mm. ihan tuossa etusivulla tulevista tanssiaisista, koulun alkamisesta ja sitten siinä on kuolinillmoituksiakin. Ja mm. Puolan lähettilään kiitokset Puolaa hädän hetkellä auttaneille upseereille, suojeluskuntalaisille ja sotilaille. Lehdet löydettiin lattian alta remontissa :)

      Poista
  3. Kiitoksia haasteesta..mä en lupaa että muistan! :D Mulla on ainakin kaksi haastetta odottamassa, Ikea ja joku muu jota en muista mikä se oli. :D

    Teillä on ihanat värit kotona. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ja hyvä että et turhaan lupaa muistaa, tiedän nämä... :D Teet sitten jos inspiraatio sattuu sopivalla hetkellä iskemään?! ;)

      Poista
  4. Kiitos kunniasta! Pitää ruveta funtsimaan asioita värisilmällä; enköhän nappaa tämän mukaani.

    VastaaPoista