lauantai 21. heinäkuuta 2012

Neulomistauon jälkeen...

Miten käy useamman kuukauden neulomistauon jälkeen?


Eikä tässä koko totuus, vaan kaikki lähti neidin neuletakista. Tätä oli suunniteltu jo monen monta kuukautta ja langat ja puikot ja ohje odottivat vain tekijäänsä ja aikaa neuloa.


Sitten keksittiin tiskirätit, joiden toimivuutta on mietitty pitkin talvea. No, kohta se nähdään (tai testataan).


Sitten päätin tehdä kesätopin, johon hain pellavalankaa. Joka ei taipunut minun käsissäni sopivaan tiheyteen millään, ja jolle keksittiin sitten uusi käyttökohde, pellavahuivi. Ja osa langoista käytiin vaihtamassa toiseen, kenties kesätoppiin sopivampaan.


Neuletakkia lukuun ottamatta ideat uusia, vanhat ideat (ja niitä varten jo hankitut langat) odottavat muuttolaatikoissa, joita en ole ehtinyt purkamaan... Mutta ne onkin sitten talviprojekteja!

4 kommenttia:

  1. Kivoja projekteja. Tuosta neuletakista tulee varmasti tosi ihana:) Mä oon pitkästä aikaa neulonut vaan yhtä työtä kerrallaan, alotin Wollmeisen pitsistä Nuvemin, ja haluan sen äkkiä valmiiksi:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ollut yleensä periaatteena että ois kaks, ehkä maksimissaan kolme työtä kesken kerralla ja yleensä niin että yksin on sellainen ikuisuusprojektin tapainen (esimerkiksi torkkupeitto) ja toinen sellainen jonka saa valmiiksikin sitten jo melko pian. Mutta nyt lähti vähän lapasesta... :D

      Poista
  2. Mä niin tykkäisin neuloa, mutta aika ei millään tunnu riittävän ihan kaikeen. Ehkä ens talvena ainakin jotain pientä =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh minä rakastan neulomista, mutta syy miksi et näe täällä vielä kuvia valmiista töistä... Niin se aika!

      Poista